Gode SEO-artikler giver vækst i ordrebogen

Gennemarbejdet kvalitetsindhold i såkaldte SEO-artikler er den hurtigste vej til toppen i søgemaskinerne. 

Gode og velskrevne SEO-artikler, dvs. artikler der er optimeret til søgemaskinerne, handler grundlæggende om at øge din virksomheds synlighed i Google og andre søgemaskiner.

Den bagvedliggende psykologi er, at langt de fleste søgemaskinebrugere sorterer hierarkisk i søgeresultaterne. De besøger med andre ord den højest placerede hjemmeside, og bevæger sig derefter nedad, indtil brugerne finder den information, ydelse eller vare, de leder efter.

SEO-artikler handler om meget mere end koder

Mange tror, at søgemaskineoptimering, som også kaldes SEO, mest handler om korrekte koder og andre tekniske tiltag. Men i realiteten er SEO langt mere kompliceret, og selvom de tekniske tiltag spiller en stor rolle, kan de langt fra stå alene. Søgemaskinerne bliver nemlig stadig mere sofistikerede og bedre til at sortere i deres resultater, så kun det mest relevante indhold bliver vist i forbindelse brugernes søgninger. Og det er her SEO-tekster, og SEO-tekstforfatning, kommer ind i billedet.

Når vi taler om SEO-artikler, mener vi indhold og artikler der er tilrettet specifikt, så det falder søgemaskinerne i øjnene. Samtidig er indholdet af høj kvalitet, og som sådan relevant for dine besøgende. Og netop kvaliteten af indholdet, er med til at drive dine placeringer op i Google, Bing, Yahoo, Ask og andre søgemaskiner. 

Kvalitetsindhold skrevet af en SEO-copywriter (eller på dansk; SEO-tekstforfatter), er nemlig attraktivt for andre at linke til. Og hver gang en af dine besøgende linker til din side, der hvor han eller hun nu færdes, opfatter Google linket, som en stemme på din side. Målet er med andre ord, at skabe kvalitetsindhold, som dine besøgende har lyst til at dele med andre.

Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Skriv et svar

You must be logged in to post a comment.